"Met Karis heb je een adviseur die naast je staat"

"Met Karis heb je een adviseur die naast je staat"

Alma Vaes-Rroshi is met haar gezin sinds een aantal jaren klant bij Karis Adviesgroep. Ze heeft aan den lijve ondervonden hoe een adviseur het verschil kan maken. Niet alleen in het advies dat ze kreeg, maar vooral in de ondersteuning en begeleiding na een schade. Het zorgt ervoor dat ze een enthousiaste ambassadeur voor Karis is geworden. “Hoe blij ik ben met Karis is met geen duizend woorden te beschrijven.”

Alma, geboren in Albanië, kwam via-via in aanraking met Karis. Ze was niet tevreden met de grote bank waar ze haar pensioenpotje had ondergebracht en ging op zoek naar een andere adviseur. “Het viel mij meteen op dat Karis anders is dan andere adviseurs. Ze kijken echt met de klant mee en geven je tips en handvatten. Paul (Janssen, verzekeringsadviseur) heeft ons geadviseerd over het verzekeringspakket en meteen hadden we daar een goed gevoel bij. Hij zorgt ervoor dat we goed verzekerd zijn, niet onderverzekerd maar ook niet oververzekerd. Daar hebben we veel geld mee bespaard.”

In 2015 maakt Alma iets vreselijks mee. Ze is betrokken bij een auto-ongeluk waarbij een oudere mevrouw om het leven komt. “De periode die ik toen door moest maken was echt verschrikkelijk. Je moet weten dat we in de cultuur waar ik vandaan kom heel veel respect hebben voor oude mensen. En dat ik dan zo iets ergs op mijn geweten heb, dan kon ik heel moeilijk mee omgaan. Daarom was ik zo enorm opgelucht dat er iemand bij mij aan de keukentafel kwam zitten en zei ‘Rustig maar Alma, het komt goed’. Er viel echt een last van mijn schouder.”

Alma weet het zeker: de mensen van Karis hebben haar als persoon overeind gehouden. “Want,” zo vertelt Alma, “financieel wordt het allemaal wel geregeld. Maar emotioneel, dat is een ander verhaal. En met Karis heb je een adviseur die naast je staat, die tegen je zegt ‘Laat je niet gek maken.’ Ik schaamde me om een beroep te doen op de verzekering. Maar Paul verzekerde me dat ik er recht op had, en dat ik het gewoon moest doen. Daar ben ik hem nog altijd dankbaar voor.”

Na deze moeilijke periode heeft Alma de draad weer opgepakt. En aan wie het maar wil horen vertelt ze hoe tevreden ze is over Karis. “Ze nemen de tijd voor je en geven jou het gevoel dat ze je horen en dat je een gelijke bent. Tijdens het jaarlijkse onderhoudsgesprek komen verschillende zaken aan bod, maar het wordt je nooit opgedrongen. En dat je altijd kunt aankloppen met een vraag, niet alleen bij de adviseurs, ook bij de dames achter de balie. Ik hoop dat ze die houding blijven behouden.”